Radio Occitania de qu'es aquò ?
En 1981, François Mitterrand avia prometut que s’era elegit, s’anava levar lo monopoli d’Estat sus la radio e que la banda FM se dubriria. N’en calguèt pas mai per que Guy Mimart, afogat de radio dempuèi gaireben 20 ans e la sua femna Elena decidiguesson de montar Radio Occitania.
Entorats de qualques pròchis es doncas a la davalada de 1981, que decidigueron de montar un projecte de radio per aparar la lenga e la cultura occitana, mas tanben las lengas e culturas presentas a Tolosa.
Fisèus al « Paratge e Convivencia » pronat pels trobadors, los fondators de la radio decidigueron de dubrir lo micrò e de daissar la paraula a las comunautats totas que son presentas dins la ciutat mondina.
Es atal que 40 ans puèi, se costejan sur Radio Occitania, l’occitan mas tanben lo catalan (lenga bessona), lo castelhan, lo portuguès, lo frances, los creòles, l’arab… E totas las lengas de las diasporas presentas sus la ciutat mondina e que se volon aparar la cultura.
A mai, Radio Occitania prepausa cada jorn de contenguts de la vida videnta en occitan. Mostrant atal que la lenga dels trobadors pòt faire mestier per parlar de tot.
En 1981, François Mitterrand avait promis que s’il était élu, il leverait le monopole d’Etat sur la radio en ouvrant la bande FM.
Il n’en fallait pas plus pour que Guy Mimart, passionné de radio depuis plus de 20 ans, en compagnie de sa femme Hélène, décident de monter Radio Occitania.
Entourés de quelques proches, c’est donc à l’automne 1981 qu’ils ont décidé de monter un projet mettant à l’honneur la langue et la culture occitane, mais aussi les langues et cultures présentes à Toulouse.
Fidèles au « Paratge e Convivencia » mis en avant par les troubadours, les fondateurs de la radio ont décidé d’ouvrir le micro et de laisser la parole a toutes les communautés présentes à Toulouse.
C’est ainsi que 40 ans après, on retrouve sur Radio Occitania, de l’occitan mais aussi du catalan (sa langue soeur) du castillan, du portugais, du français, des émissions dans divers créoles, de l’arabe et totes les langues des diasporas présentes à Toulouse et qui veulent mettre en avant leur culture.
De plus, Radio Occitania propose chaque jour des contenus de la vie quotidienne. Démontrant par la même le caractère actuel et quotidien de la langue des troubadours.