« Diu Negre, qu’ei un endret totaument obèrt dedicat a l’escritura e la lectura de Sciéncia-Ficcion, Fantasia, Policièr e Fantastic en lenga occitana e catalana (o autas). Qu’i poderatz léger novèlas, articles, criticas qui pertocaràn aqueths genres, shens autes limites que los impausats per l’imaginacion « .
Tot es dit dins lo tèxte de presentacion del site. E de vertat que i avia un voide rapòrt amb aquò en occitan. Son pas los autors, coneguts o pas, que mancan se que non un espaci per espandir la loras creacions. Un endreit per encontrar lo lor public, escambiar, criticar… E es çò que fa dempuèi d’unas annadas lo Collectiu Diu Negre.
Portavan ja la revista electronica del metèis nom e a d’ara an començat d’estampar libres en çò de l’editor Per Noste.
Aital, espeliguèt en 2021, « Lo Viatge de Xlo » de Joan Frederic Brun e d’autras parucions van arribar lèu.
Per ne saber mai, avèm contactat un dels fondators del Collectiu Diu Negre, lo Remesi Boy.
« Diu Negre, est une endroit totalement ouvert, dédié à l’écriture et la lecture de Science Fiction, Fantaisie, Policier et Fantastic, en langue occitane, catalane (ou autres). Vous pourrez y lire des nouvelles, des articles, des critiques en rapport avec ces genres, sans autres limites que celles imposées par l’imagination ».
Tout est dit dans le texte de présentation du site. Et il est vrai qu’il y’avait un vide en la matière en occitan. Ce ne sont pas les auteurs, connus ou non, qui manquent, mais plutôt un espace pour diffuser leurs créations. Un endroit pour rencontrer leur public, échanger, critiquer. Et c’est ce que fait depuis plusieurs années lo Collectiu Diu Negre.
Il portaient déjà la revue électronique du même nom et maintenant, ils commencent à imprimer des livres auprès de l’éditeur Per Noste.
Ainsi est paru en 2021, « Lo Viatge de Xlo » de Joan Frederic Brun e d’autres parutions vont suivre bientôt.
Pour en savoir plus, nous avons contacté un des fondateur du Collectiu Diu Negre, Remesi Boy.